• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מרכז רב-תחומי חדש המתמקד בבריאות האישה נפתח ב"הדסה" הר הצופים

"ריכזנו את כל המומחים בתחום בריאות האישה תחת קורת גג אחת, כדי להעניק מענה מקיף לנשים", אמרה ד"ר תמר סלע, מנהלת היחידה לדימות השד ב"הדסה", העומדת בראש המרכז החדש

ד"ר תמר סלע בפתיחת המרכז בהר הצופים לבריאות האשה (צילום: "הדסה")

המרכז הרפואי "הדסה" הר-הצופים הודיע הבוקר (ב') על חנוכת מרכז רב-תחומי חדש לבריאות האישה, המאובזר במיטב הטכנולוגיה המתקדמת. המרכז יציע מגוון טיפולים ובדיקות בתחום בריאות האישה תחת קורת גג אחת. המרכז הוקם תודות לתרומות של קרן היסוד בשוודיה ותרומה משמעותית מסוכנות הממשל האמריקני לסיוע בינלאומי (USAID). בראש המרכז החדש עומדת ד"ר תמר סלע, מנהלת היחידה לדימות השד ב"הדסה".

ד"ר סלע הסבירה: "הרעיון העומד בבסיס הקמת המרכז הוא שמירה רציפה על בריאות האישה. ריכזנו את כל המומחים בתחום בריאות האישה תחת קורת גג אחת, כדי להעניק מענה מקיף לנשים. המרפאה עוסקת בבריאות השד, כולל בדיקות דימות של השד, ממוגרפיה ואולטרסאונד שד; בדיקה וביקורת של כירורג שד והמשך הטיפול בכל ממצא חשוד שיתגלה.

ד"ר תמר סלע בפתיחת המרכז בהר הצופים לבריאות האשה (צילום: "הדסה")

"המטרה היא לאפשר איתור בעיה, קרוב ככל הניתן לתחילת הופעתה כדי להבטיח אפשרות לטיפול מהיר ואפקטיבי ככל הניתן"

"בנוסף לזאת, תפעל מרפאה גניקולוגית למעקבים גניקולוגיים ובדיקות לגילוי מוקדם של סרטן במערכת הנשית וכן יחידה לבקרת צפיפות העצם. המשלימה את התמונה הכוללת בכל הנוגע לבריאות נשים ועם מגוון מומחים מתחומי רפואה שונים. המטרה היא לאפשר איתור בעיה, קרוב ככל הניתן לתחילת הופעתה כדי להבטיח אפשרות לטיפול מהיר ואפקטיבי ככל הניתן. אפשר יהיה להגדיר זאת כסוג של 'טסט שנתי' כולל, שכל אישה צריכה לעשות".

בצוות המרכז חברים ארבעה רדיולוגים מומחים בתחום השד ומומחים ברפואת נשים: פרופ' דרורית הוכנר המרכזת את תחום הגניקולוגיה, פרופ' עודד זמיר, ד"ר ענת גלוברמן וד"ר מאיר פינטו - מומחים בכירורגיה ובצפיפות העצם וכן ד"ר אוריאן שליט ופרופ' יוסף פולדש ועמם צוות טכנאים.

בית החולים מסר, כי ניתן להגיע לבדיקת כירורג-שד ללא תאום, תור או התחייבות מדי יום רביעי בבוקר, ללא קשר לקופה שאליה משתייכת האישה. אם יעלה חשד, בעת בדיקת הכירורג, ניתן לערוך את הבירור הראשוני המקיף יותר בו במקום.

נושאים קשורים:  חדשות,  בריאות האשה,  מעקב,  ממוגרפיה,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות