• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

גם השנה: משרד הבריאות נאבק להגדיל שיעורי ההתחסנות של צוותים רפואיים

המשרד פירסם את נתוני ההתחסנות של בתי חולים בישראל: בראש הרשימה עומד בית חולים השרון עם 89% ו"בילינסון" עם 68%, בתחתית הרשימה: "מעיני הישועה" עם 21% בלבד; בבתי החולים הגריאטריים שיעור ההתחסנות היה 40% מהאחיות ו-48% מהרופאים

פרופ' איתמר גרוטו (מימין) מזריק את החיסון לשפעת למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב בשנת 2016 (צילום: משרד הבריאות)

משרד הבריאות מתקשה להילחם בתופעה החוזרת על עצמה מדי שנה, במסגרתה רופאים ואחיות רבים לא מתחסנים נגד שפעת; כך דיווח אתמול (א') אתר Ynet.

בדיווח באתר צוינו נתוני משרד הבריאות המסכמים את שיעורי ההתחסנות בחורף שעבר בקרב רופאים ואחיות בבתי החולים השונים. שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר, לפי הנתונים, נרשם בבתי החולים לבריאות הנפש - 34% מהאחיות ו-39% בלבד מהרופאים התחסנו נגד שפעת בהם. בבתי החולים הגריאטריים שיעור ההתחסנות היה 40% מהאחיות ו-48% מהרופאים.

שיעור ההתחסנות בבתי החולים הכלליים היה 46% מקרב האחיות ו-53% מהרופאים. בית החולים שבו שיעור ההתחסנות של הצוותים הרפואיים היה הנמוך ביותר ב-2016 היא "מעייני הישועה" בבני ברק: רק כ-21% מסגל הצוות הרפואי התחסן. אחריו ניצב "אסף הרופא" עם 27% ו"הדסה" עין כרם עם 30%. כן נרשמו שיעורי התחסנות נמוכים בבתי החולים "לניאדו" בנתניה ו"זיו" בצפת - 38% בלבד מהצוותים הרפואיים.

שיעור ההתחסנות הגבוה ביותר של צוותים רפואיים היה בבתי החולים השרון (89%), "בילינסון" (68%) ו"סורוקה" (64%).

משרד הבריאות מנסה כבר שנים לשכנע את הצוותים הרפואיים להתחסן, אך נמנע מלחייב לעשות זאת. ד"ר ורד עזרא אמרה לאתר: "פרסמנו הנחיות ואנחנו מעודדים את מנהלי בתי החולים להדריך את הצוותים להגביר את ההתחסנות של הצוותים הרפואיים, אבל אי אפשר להכריח אותם לעשות זאת".

נושאים קשורים:  חדשות,  התחסנות,  שפעת,  חיסון,  דירוג,  בתי חולים כללים
תגובות
אנונימי/ת
17.10.2017, 09:06

גרוטו , אם אתה לא יודע כיצד מזריקים, עדיף שלא תעשה זאת בכלל (בטח לא מול המצלמה) ותיתן לאח/ות מיומנים לעשות זאת.

21.10.2017, 12:27

למשרד הבריאות יש כמה דברים ללמוד משרותי בריאות כללית.משמעת אירגונית רק אחד מהם