חדשות

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה במרכז הרפואי לגליל בנהרייה

ההודעה על סכסוך עבודה ניתנה על רקע עימות בין רופאים בבית החולים להנהלה סביב צמצום ניתוחים בשל גירעון תקציבי, כוונה לקצץ תקני רופאים והימנעות מאיוש תקנים קיימים ומחלקות בנוגע לטענות להפרה של הסכם קיבוצי בנוגע לתורנויות; ההנהלה: "נדרשים להתכנס לתקציב"

בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)
בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)

ההסתדרות הרפואית הכריזה השבוע על סכסוך עבודה בבית החולים הממשלתי לגליל בנהרייה. לדברי הר"י, התנהלות הנהלת בית החולים היא חסרת תום לב ומנוגדת להסכמים הקיבוציים וליחסים רבי-שנים הקיימים בין הצדדים במוסד הרפואי. עוד טוענת הר"י, כי קיימת פגיעה בתנאי העבודה של הרופאים בבית החולים בנהרייה.

בדיווח על ההכרזה ב"מעריב" נמסר עוד, כי הרקע לסכסוך העבודה הוא צעדים חד-צדדיים של ההנהלה בנוגע לצמצום הליכים אלקטיביים בבית החולים, על רקע דרישת משרד הבריאות לצמצם את הגירעון של בית החולים ולהפחית את הוצאותיו.

בנוסף, לפי טענות הר"י, "קיימת הימנעות שיטתית של הנהלת בית החולים בנהרייה מאיוש תקני רופאים ויש כוונה לקצץ גם בתקני הרופאים הקיימים – למרות שהם מוסדרים בהסכם הקיבוצי – מה שמוביל לעומס בלתי נסבל על הרופאים הקיימים".

כן נמסר בדיווח, שטענה אחרת של הרי"י היא שקיימת מצד הנהלת בית החולים הפרה של ההסכם הקיבוצי הקובע כי מתמחים יבצעו עד שש תורנויות בחודש ומומחים צעירים עד גיל 47 או עד חמש שנים מיום קבלת תעודת המומחה (לפי המוקדם) יבצעו 2-1 תורנויות מלאות בחודש או 2-1 חצאי תורנויות בחודש עד גיל 47.

לפני כשבועיים דווח, שמנהלי המחלקות במרכז הרפואי הממשלתי לגליל המערבי בנהרייה קיימו ישיבת חירום, שבה החליטו לדחות את הוראת מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום לצמצם עד סוף השנה את מספר הניתוחים שיבוצעו בשל הגירעון אליו נקלע בית החולים.

לאחר אותה ישיבה שלח ד"ר מיכאל וייס, מנהל יחידת הטראומה ויו"ר ועד הרופאים בבית החולים, מכתב לד"ר ברהום שבו נאמר בין השאר: "מנהלי המחלקות הם הנוטלים באחריות לטיפול במטופלים במחלקותיהם. הם המומחים הבקיאים ביותר בכל הפרוצדורות הכירורגיות המתבצעות במחלקותיהם. בלי להתחשב בדעתו של איש, עשית רשימת ניתוחים לקיצוץ בכל המחלקות הכירורגיות. זאת בלי שיש לך רקע כירורגי כלל. אני רואה בכך זלזול בציבור הרופאים ובמנהלי המחלקות".

תגובת בית החולים בנהרייה: "הנהלת המרכז הרפואי בשיתוף משרד הבריאות ויעד עם ועדי הרופאים פועלת כדי ללבן את הסוגיות העומדות על הפרק. המרכז הרפואי לגליל נדרש להתכנס לתקציב כפי שנקבע לו על ידי משרד הבריאות. במסגרת זו יש קיצוצים במגוון תחומים. אנו עושים ככל האפשר כדי למנוע פגיעה בשירות למטופלים".

נושאים קשורים:  חדשות,  סכסוך עבודה,  הר"י,  הודעה,  משרד הבריאות,  תקציב,  עימות,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
אנונימי/ת
24.08.2017, 13:28

עצוב שהרפואה הציבורית היא עדמכדי כך מורעבת וחשוכת תקציבים. משרד האוחר חייב להתעורר לפני שכולנו נמלט לארצות מערביות המספקות תנאים הולמים למטופלים ולרופאים.
אני בדרך החוצה מכאן. חבל.

25.08.2017, 12:48

כל הכבוד לך.כולנו יודעים שזה לא קל- להיקלט ולהתאקלם מקצועית בחו"ל.כל התהליך של הרישוי הוא גם לא קל. שיהיה לך בהצלחה.

אנונימי/ת
24.08.2017, 17:50

״. אנו עושים ככל האפשר כדי למנוע פגיעה בשירות למטופלים". מי אומר את זה? רובוט? יחסי ציבור של בית החולים? המאמר מסביר כמה זה יפגע בטיפול של חולים, אך המערכת תקרוס תחת העומס. אח״כ: אלימות . נגד מי? הרופאים, האחיות, הצוות צריכה להסביר לחולים למה אי אפשר לקבל לניתוח.