• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הסכם חדש: תוכפל תקינת האחיות ביחידות לטיפול נמרץ פגים בכל הארץ‎

משרד הבריאות הודיע כי התקן החדש יעמוד על 2.5 אחיות לכל עמדת פג, לעומת 1.4 אחיות כיום; 121 תקנים חדשים ייתווספו לפגיות ברחבי הארץ בשלוש פעימות, החל מה-1 בינואר

מחלקת פגים בבית החולים "שערי צדק" בירושלים (צילום: הדס פרוש / "פלאש 90")

מספר תקני האחיות ביחידות לטיפול נמרץ פגים יוכפל בעקבות הסכם שנחתם על ידי הסתדרות האחיות, נציגי משרד הבריאות והאוצר; כך הודיעה אתמול דוברות משרד הבריאות.

בהודעת משרד הבריאות על ההסכם החדש צוטט שר הבריאות יעקב ליצמן, שאמר: "זו בשורה שתשפיע לטובה על הטיפול בפגים במדינת ישראל - כדי להבטיח טיפול נכון ובטוח לילודים במשקל נמוך ולמען עתידם".

על -פי ההסכם, יתווספו 121 תקנים חדשים לטיפול נמרץ פגים בשלוש פעימות, החל מחודש ינואר הקרוב. השינוי המרכזי בנוסף לתוספת התקנים הוא בהגדרה חדשה של תקינת האחיות בפגיות. לפי ההסכם, יהיה מעבר מתקינה של 1.4 אחות לכל עמדת פג, כפי שהיא היום, ל-2.5 אחיות לכל עמדת פג, כאמור החל מה-1 בינואר הקרוב.

השינוי גם מבטיח תוספת עתידית קבועה לכל מיטה שתפתח בעתיד בישראל לשם טיפול בפגים.

אתמול דווח בתקשורת על אירוע קשה שהתרחש בימים האחרונים בפגיית בית החולים "מעייני הישועה" בבני-ברק, כאשר פג נדבק בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה וככל הנראה הדביק עוד 11 פגים. המנהל הרפואי של "מעייני הישועה" פרופ' מוטי רביד, הסביר, בין היתר, כי בית החולים סובל ממחסור באחיות וברופאים לפגיה. בעקבות המקרה – ועל פי הוראת משרד הבריאות - הפגייה ב"מעייני הישועה" נסגרה זמנית לקבלת פגים חדשים ויולדות בסיכון מופנות לבתי חולים אחרים.

נושאים קשורים:  חדשות,  פגיות,  בטיחות,  תקנים,  אחיות
תגובות
אנונימי/ת
15.08.2017, 12:13

שקודם הכירו שזה כן - טיפול נמרץ - ולא טיפול מיוחד בילוד

אנונימי/ת
16.08.2017, 19:38

נפלא שיש תקנים.....עכשיו תביאו גם מישהו שישלם עליהם? החברים במשרד הבריאות מוציאים הנחיות והוראות שאין כסף לבצע אותן....תוספת תקנים, הגבלת תורנויות, שעות עבודה......הכל יפה, רק צריך כסף לממש את הרצונות האלה ואת זה משרד הבריאות לא מביא....וגם האוצר החתום על ההסכם לא נותן

אנונימי/ת
16.08.2017, 22:43

לצערי, כנראה צודק

17.08.2017, 21:38

אין זה משנה מה אומר משרד הבריאות, אלא מה יעשה משרד האוצר.