• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

פיליפ מוריס נדרשת לתקן קמפיין שיווק ל"אייקוס" - מאחר שאיננו תואם את הוראות הדין

ח"כ זנדברג (מרצ): "אין לאפשר לפיליפ-מוריס להמשיך ולשווק מוצר לא בריא בעליל כאלטרנטיבה בריאה, תוך שהיא מסכנת את אזרחי המדינה ומעודדת אותם להשתמש במוצר מסכן חיים".

הסיגריה האלקטרונית IQOS של חברת "פיליפ מוריס" (צילום: אילוסטרציה)

חברת הטבק "פיליפ מוריס" נדרשה, על פי הוראת היועץ המשפטי לממשלה, "לתקן לאלתר את קמפיין השיווק שלה ל"אייקוס". המוצר לאידוי טבק מוצג בקמפיין כ"סיגריה בריאה", בעוד היועץ המשפטי קבע כי הדבר חורג מן הדין. כך דיווח אתמול (ג') "כלכליסט".
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, מסר על כך בתשובה לפנייתה של יו"ר הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול בכנסת, ח"כ תמר זנדברג (מרצ).

בדיווח מצוטט עו"ד נזרי : "לאחר בחינת פרסומים שונים שהיו חלק ממסע פרסום שהתנהל תחת השם "Smoke Free Israel", נמצא כי השיווק של מוצר ה"אייקוס" בידי חברת פיליפ מוריס אכן נעשה בחלקו באופן שאיננו עולה בקנה אחד עם הוראות הדין".

"נוכח כך", הוסיף המשנה ליועץ המשפטי, "ביקשתי ממשרד הבריאות לפנות לחברת פיליפ מוריס, ולדרוש ממנה לתקן לאלתר את הפרסומים הנוכחיים בהקשר זה - ולהתאים את הפרסומים העתידיים להוראות הדין. אנו מקווים כי חברת פיליפ מוריס תפעל בהקדם בהתאם לאמור. מכל מקום, נמשיך לעקוב אחר הדברים על מנת לוודא שהוראות הדין – שנועדו להגן על בריאות הציבור – יקוימו, ולא יהיה צורך לבחון נקיטת פעולות אחרות על ידנו בהקשר זה".

ח"כ זנדברג כתבה ליועץ המשפטי: "הבחירה של חברת פיליפ-מוריס לפרסם את הסיגריה ה'בריאה' באמצעות האינטרנט והעיתונות היא הרסנית ומזיקה. מי שישלם את המחיר על כך הוא כל מי שיתחיל לעשן סיגריה זו מתוך מחשבה שהיא 'בריאה'. אין לאפשר לחברת פיליפ-מוריס להמשיך ולשווק מוצר לא בריא בעליל כאלטרנטיבה בריאה, תוך שהיא מסכנת את אזרחי המדינה ומעודדת אותם להשתמש במוצר מסכן חיים".

משרד הבריאות חזר בו לא מכבר מעמדתו המקורית – בעקבות ביקורת של הרופאים ולאחר שגם הוגשה עתירה לבג"צ – והטיל הגבלות על המוצר הנ"ל בדומה לאלו שהוטלו על סיגריות אלקטרוניות ומוצרי טבק אחרים: מגבלות שיווק, פרסום ואיסור שימוש במקומות הציבוריים. היצרניות נדרשו לדווח על הרכב המוצרים, בהתאם לנהוג באירופה. בחודש שעבר הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן בדיון בכנסת על החמרת החקיקה נגד העישון, כך שתכלול איסור על עישון במסעדות, בתי חולים, בתי אבות, במבני ספורט, גני שעשועים, גני ילדים, חניונים, גני חיות ומקומות ציבוריים נוספים. הוא גם הודיע כי משרדו מתעתד להגביל עוד יותר פרסום של מוצרי טבק ולהסמיך פקחים ארציים לאכיפת איסור העישון. ליצמן מתח ביקורת על ראשי הרשויות המקומיות שלטענתו כי אינם עושים די כדי לפקח בתחומיהם שלא יעשנו במקומות האסורים.

נושאים קשורים:  "פיליפ מוריס",  עו"ד רז נזרי,  סיגריות אלקטרוניות
תגובות