• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מקרה ראשון בישראל: אשה בהריון יזמה הפלה בשל הידבקות בנגיף ה"זיקה"

לפי דיווח ב"ישראל היום", האשה גילתה בבדיקה ב"שיבא" כי נדבקה בנגיף במהלך ירח דבש בתאילנד, והחליטה לבצע הפלה מחשש כי העובר יסבול מנזקים נוירולוגיים והתפתחותיים

יתוש "אדס מפוספס" (צילום: אילוסטרציה)

אישה הרה מישראל שנדבקה בנגיף ה"זיקה" נאלצה להפסיק את ההיריון מחשש שהעובר נדבק וכי ייגרם לו נזק נוירולוגי והתפתחותי; כך דיווחה הבוקר (ה') ההעיתנואית מיטל יסעור בית אור בעיתון "ישראל היום". לפי הדיווח, האשה, שטופלה במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, היתה בשליש הראשון להריונה, ונדבקה בנגיף במהלך ביקור בתאילנד.

לפי הדיווח, בני הזוג, תושבי מרכז הארץ בשנות ה-30 לחייהם, חזרו מירח דבש בתאילנד והגיעו להיבדק במרפאה לאבחון "זיקה" בתל השומר. הבדיקה לנוכחות הנגיף מומלצת לנשים בהריון שביקרו באזורים בהם הנגיף נפוץ או למי שחשודים כי נדבקו ב"זיקה" במהלך הטיול. משרד הבריאות ממליץ לנשים בהריון שלא לנסוע למדינות בהן הנגיף אנדמי, וכן להמתין כחצי שנה לאחר הביקור בהן ועד לכניסה להריון.

"הזוג הגיע להיבדק אחרי שחזרו מנסיעה לתאילנד. לאשה לא היו סימפטומים של מחלה כלשהי ואנחנו יודעים שאדם יכול להידבק בזיקה ולא לפתח סימפטומים מיוחדים", אמר לעיתון פרופ' אלי שוורץ, מנהל המכון לרפואה טרופית ורפואת מטיילים ב"שיבא".

לדבריו, "כשההדבקה היא בשליש הראשון קיים סיכוי של 10% עד 50% להדבקה של העובר. הצענו לאישה לבצע בדיקה חוזרת, אך בני הזוג לא רצו לקחת שום סיכון ועשו הפלה. זה המקרה היחיד שהיה לנו עד היום של אשה הרה עם עדות להדבקה".

פרופ' שוורץ אמר לעיתון: "צריך לזכור שהמחלה לא קשה והסיכון הוא רק סביב כניסה להיריון. אין סיבה לשנות תכניות נסיעה. מי שנוסע עכשיו למזרח בעונת הגשמים צריך להקפיד על אמצעי הגנה מעקיצות יתושים".

נושאים קשורים:  חדשות,  נגיף ה"זיקה",  הידבקות,  הפלה,  הפסקת הריון,  פרופ' אלי שוורץ,  "ישראל היום"
תגובות