חדשות

סוף למאבק בין "מד"א" ל"איחוד הצלה": כוננים יוזנקו לשטח ממוקד אחד

מנכ"ל משרד הבריאות פירסם אתמול חוזר שנועד לפתור העימות רב השנים בין הארגונים: מוקד מד"א ישלח כוננים לשטח לפי מיקומם בלבד ולא לפי שייכותם הארגונית; שני הארגונים בירכו על ההסכמות

ניידת מגן דוד אדום (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות פירסם אתמול חוזר מנכ"ל שאמור לשים קץ לעימות המתמשך בין "מגן דוד אדום" ל"איחוד הצלה" על טיפול חירום ושליחת כונני חירום לשטח. לפי החוזר, שפורסם לאחר ששני הצדדים נתנו לו את הסכמתם, כונני "איחוד הצלה" יוזנקו מעתה באמצעות "מוקד הכוננים הלאומי" המופעל על ידי מד"א. על מד"א לפתח אפליקציה משותפת, שבה יוכלו להשתמש גם כונני "איחוד הצלה".

לפי חוזר המנכ"ל, מוקד מד"א יאתר את הכוננים הקרובים ביותר למקום האירוע בלא קשר לשייכותם הארגונית. אתר "וואלה", שדיווח על ההסכמות, אמר כי בתמורה לכך הודיע ארגון "איחוד הצלה" שיפסיק את הפרסומים הפומביים לטלפון חירום אליו יש להתקשר, ה"מתחרה" עם טלפון החירום של מד"א.

האתר דיווח, כי "משרד הבריאות יפקח על יישום ההסדר מול מד"א ואיחוד הצלה. לצורך כך יקבל המשרד דיווח מפורט על אודות היקף האירועים".

ממד"א נמסר לאתר "וואלה": "אנו מבקשים להודות לשר הבריאות ליצמן, למנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב ולצוות המקצועי על הסדרת פעילות כונני התגובה המידית תחת מוקד מד"א. במד"א עובדים עם כולם בשיתוף פעולה מלא ומקדמים בברכה אל שורותינו את כל מי שמטרתו להציל חיים, לרבות מתנדבי עמותת איחוד הצלה".

ב"איחוד הצלה" אמרו בתגובה כי מוקד הארגון ימשיך לפעול, אך בצורה שתתאים לחוזר המנכ"ל: "משרד הבריאות נתן היום ביטוי ברור לצורך ולחובה של מוקד מד"א לשתף את המידע על קריאות החירום שמגיעות אליו עם מוקד איחוד הצלה, דרישה שעמדנו עליה שנים רבות", מסר מנכ"ל הארגון משה טייטלבוים ל"וואלה", "כמו כן, משרד הבריאות קבע באופן ברור כי הוא רואה באיחוד הצלה ארגון בעל משמעות אסטרטגית בתחום הרפואה הטרום אשפוזית בישראל וכי שיתוף המידע עם ארגוננו יטיב עם אזרחי ישראל. בחודשים הקרובים יבחנו המתווה ושיתוף הפעולה בפועל ואנו מקווים ששיתוף הפעולה יעלה יפה ויסייע בהצלת חיים".

נושאים קשורים:  חדשות,  מד"א,  "איחוד הצלה",  משרד הבריאות,  הסכמות
תגובות
אנונימי/ת
04.07.2017, 23:07

מקווה כי סוף סוף נגמר המריבה המטופשת- שלא עזר לאף אחד