• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

איגוד רופאי בריאות הציבור נגד ליצמן: קח אחריות על המאבק בעישון

האיגוד ביקר את התבטאויותיו של שר הבריאות, לפיהן הדו"ח שהצביע על עלייה בשיעור העישון בישראל "אינו מקצועי", וקרא לו לנקוט שורת צעדים כדי לצמצם התופעה בישראל

סגן שר הבריאות ליצמן. צילום: פלאש 90

איגוד רופאי בריאות הציבור פירסם אמש (א') את התייחסותו לטענת שר הבריאות יעקב ליצמן לפיה הדו"ח השנתי שהצביע על עלייה בעישון בישראל - לראשונה מזה חמישה עשורים - "אינו מקצועי". האיגוד קורא לשר להתמודד עם הממצאים בדו"ח, וקובע כי נעשה באופן מקצועי ותואם את המגמות שנצפו בשנים האחרונות.

לדברי האיגוד, העלייה בעישון שתוארה בדו"ח "תואמת לבלימת הירידה שחלה בשיעור המעשנים והיא נצפתה בשנים האחרונות - בניגוד למגמת הירידה הנמשכת בשיעורי העישון ברוב מדינות המערב. הנתונים אינם מפתיעים. לצער כולנו (למעט תעשיית הטבק). החלטת הממשלה מ-2011 לא יושמה: לא הוקמה יחידה למאבק בעישון, לא עודכן כראוי החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים, לא נקבע המיסוי הנדרש על מוצרי טבק כדוגמת טבק לגלגול, לא הוגבלו פרסום ושיווק מוצרי טבק לרבות חובת אזהרות גרפיות על חפיסות הסיגריות ועוד", כתב האיגוד, הכתובת הייתה על הקיר: אי יישום החלטת הממשלה הוביל לתוצאה העגומה של בלימת הירידה בשיעורי העישון".

"ומה עושה שר הבריאות? במקום לקחת אחריות על הדו"ח, עליו הוא חתום, ולהתמודד עם השלכותיו, הוא מכנה אותו 'לא מקצועי' והכריז כי ישקול להעבירו לגורם בינלאומי ש'יבדוק מה הדו"ח אומר'".

"איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל מגבה את עובדי משרד הבריאות שהכינו את הדו"ח וסומך ידיו על עבודת אנשי המקצוע. אנו קוראים לשר הבריאות לשנס מותניים, להתמודד עם המציאות העגומה המשתקפת בדו"ח ולפיה אחד מכל חמישה ישראלים הוא מעשן, לקחת אחריות ולצאת מידית בפעולות המתבקשות.

"לא רק משרד הבריאות, גם משרד האוצר ומשרדי ממשלה נוספים, חייבים להתאגד ולהחליט על צעדים מהירים ונמרצים בלוח זמנים מידי, בכדי להגן על תושבי מדינת ישראל מפני נגע העישון על כל גווניו ואופניו.

על התגובה חתמו חברי ועד איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית:
פרופ' נדב דוידוביץ' (יו"ר הועד), פרופ' רחלי דנקנר (גזברית), ד"ר חגי לוין (מזכיר), פרופ' ליטל קינן- בוקר, פרופ' נטליה בילנקו, ד"ר ערן קופל וד"ר נעמה נוס (נציגת המתמחים).

נושאים קשורים:  חדשות,  עישון,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  איגוד רופאי בריאות הציבור,  מוצרי טבק,  סיגריות
תגובות
13.06.2017, 22:09

אין ספק ששר הבריאות חייב להיות יותר פעיל בנושא המאבק בעישון. אבל כל המערכת הטיפולית (רופאים, אחיות וכדו') לא צריכים אותו כדי להמשיך בפעילות הברוכה שפשוט דועכת. עברתי לגור בעיר אחרת ובמקביל גם עברתי מקופ"ח אחת לאחרת ומה רבה הייתה הפתעתי שלא מצאתי באזור החדש ובקופה החדשה פעילות גמילה לה הייתי מורגל עשרות שנים. משהו קרה ואין לי הסבר סביר לסיבות. אז בואו לא נחכה לליצמן.