חדשות

משרד הבריאות מעכב בחינות הסמכה למאות ישראלים שלמדו רפואה בארמניה

לפי המשרד, "מצטברות עדויות לכך שהלימודים של מקצועות רפואיים במוסדות שונים בארמניה הם לכאורה פיקטיביים וכי הדיפלומות הן לכאורה פיקטיביות"

בניינים ביירוואן בירת ארמניה (צילום: אילוסטרציה)

במשרד הבריאות עלה חשד בנוגע לאיכות לימודי הרפואה שאותם סיימו באחרונה סטודנטים ישראלים בארמניה. החשד עלה בעת שהללו הגישו בקשות לעבור בארץ בחינת הסמכה לקבלת רישיון עבודה כרופא בישראל. לפי דיווח ב-Ynet, בין המסמכים התגלו "סתירות", המטילות ספק בכך שהלימודים נעשו באמת.

בדיווח נמסר, כי כבר לפני כחצי שנה פרסם משרד הבריאות הודעת אזהרה, לפיה הטיפול בהליכי הרישוי של רופאים שסיימו לימודי רפואה בארמניה עלול להימשך תקופה ארוכה "בגלל סימני שאלה שהתעוררו בנוגע לאיכות לימודי הרפואה במדינה זאת".

עוד נמסר בדיווח, כי משרד הבריאות טוען ש"מצטברות עוד ועוד עדויות לכך שהלימודים של מקצועות רפואיים במוסדות שונים בארמניה הם לכאורה פיקטיביים וכי דיפלומות שניתנו במוסדות אלה הן לכאורה פיקטיביות. אם אכן כך הדבר מדובר בעבירות פליליות. אבל כל מקרה נבדק לגופו".

לפי הדיווח, "רוב 'הבוגרים' למדו רפואה ורפואת שיניים שנים רבות במדינות אחרות ובמוסדות אחרים, נכשלו בלימודיהם, ואף על פי כן התקבלו לשנים המתקדמות בארמניה. הוגשה תלונה למשטרת ישראל והנושא נמצא בבדיקה".

Ynet מסר, כי במשרד הבריאות הוצע לסטודנטים המבקשים ללמוד בארמניה לשקול זאת שוב, מאחר שייתכן ולימודיהם שם לא יוכרו בישראל. מאות סטודנטים שכבר סיימו את לימודיהם בארמניה מחכים כבר חודשים ארוכים למבחני ההסמכה שלהם ואישור הבקשה מעוכב כאמור במשרד הבריאות.

עורכת הדין הדס ברוה, המייצגת את הסטודנטים, מסרה לאתר: "במשרד הבריאות התעורר חשד לגבי איכות הלימודים בחלק ממוסדות הלימוד בארמניה. בעקבות זאת הוא הודיע שמעתה הוא לא ממליץ לסטודנטים חדשים ללמוד במדינה זאת. כל מי שלמד שם עד היום וממתין להכרה בתואר שלו – לא ניתן להבטיח לו מה יהיו זמני הטיפול בבקשה. למעשה, סטודנטים רבים שסיימו לימודיהם בארמניה מוצאים עצמם עתה תקועים מבלי לקבל תשובה".

הסטודנטים שסיימו לימודיהם בארמניה זועמים על החלטת משרד הבריאות. לטענתם, המשרד הכיר במוסדות הלימוד שלהם בזמן שיצאו ללימודים, אך כעת חוזר בו ומעכב את הבקשה לעבור מבחני הסמכה.

עו"ד ברוה צוטטה בדיווח: "למרות שמוסדות הלימוד בארמניה סיפקו אישורים ממשרד החינוך על היותם מוכרים לצורך לימודי רפואה, משרד הבריאות בישראל שולח אותם גם למשרד הבריאות של ארמניה כדי להוציא אישור נוסף. אבל המשרד בארמניה לא מטפל באישורים מעין אלו ומפנה את הסטודנטים למשרד החינוך במדינה זאת שם טוענים שהאישורים ניתנו למוסד עצמו והמשרד לא מנפיק אישור ספציפי לכל סטודנט".

בין המסמכים שמשרד הבריאות דרש מהסטודנטים לספק - מסמך המפרט את התאריכים הספציפיים שבהם התקיימו כל הקורסים. עו"ד ברוה טוענת: "אף מוסד לימוד – גם לא בארץ – לא נוהג להנפיק מסמך שכזה הכולל את התאריכים של כל אחד מהקורסים במהלך שש שנות הלימודים לתואר".

נושאים קשורים:  חדשות,  לימודי רפואה,  בחינות הסמכה,  ארמניה,  משרד הבריאות
תגובות