חדשות

דיווח: אסירים שובתי רעב יופנו למרכז רפואי גריאטרי בראשון-לציון

"ישראל היום" מדווח היום כי השב"ס מתכוון להעביר אסירים שובתי רעב שמצבם הרפואי יידרדר למרכז הגריאטרי "מלבן" בראשון, ולא לבתי חולים ממשלתיים

הפגנת תמיכה בעציר המינהלי שובת הרעב, מוחמד עלאן לפני כשנה וחצי, ליד שכם (צילום: פלאש 90)

שירות בתי הסוהר (שב"ס), משרד הבריאות, צה"ל ושירות הביטחון הכללי נערכים לאפשרות שיהיה צורך להעביר שובתי רעב מקרב האסירים הביטחוניים שיזדקקו לאשפוז למרכז הגריאטרי "מלבן" בראשון לציון; כך דיווחן היום איציק סבן ושלומי דיאז (ג') היומון "ישראל היום".

לפי הדיווח, הנימוק להעברתם לשם הוא "מטעמי ביטחון". ההסתדרות הרפואית מתנגדת בחריפות להזנה בכפייה של אסירים שובתי רעב בבתי חולים בישראל. בדיווח נמסר עוד, כי שובת-רעב אחד כבר אושפז באחד המתחמים הרפואיים שהוכנו בשב"ס לטיפול באסירים לפני פינויים לאשפוז בבית חולים.

תגובת משרד הבריאות לעיתון: "המשרד נערך למתן טיפול לשובתי הרעב בכל תרחיש אפשרי ומבלי לפגוע בטיפול בתושבי ישראל".

תגיות:
משרד הבריאות, שירות בתי הסוהר, אסירים ביטחוניים שובתי רעב, מלבן, גריאטריה

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתת רעב,  המרכז הגריאטרי "מלבן",  טיפול חירום,  שב"ס,  משרד הבריאות,  שב"כ
תגובות
17.05.2017, 03:22

לא לא לא ולא! מרכז גריאטרי נועד אך ורק ואפילו לא בראש ובראשונה לטיפול באוכלוסיה הקשישה. בושה וחרפה, לאחר שנים בהם ״יובש״ המרכז הגריאטרי בראשון לציון, כעת באה לו ישועה מאשפוז אסירים? מרכזים גריאטרים אינם מרחב מוגן של הפוליטיקה בישראל. רוב המרכזים מצבו את עצמם כמרכזים רפואיים אקדמיים שואפים למצוינות,, והם כבר אינם סל המחזור של החולה שלא מתאים לשום מערכת רפואית. על האיגוד הגריאטרי וההסתדרות הרפואית חלה האחריות להתנגד בתוקף לניצול המיטות הגריאטריות לצרכים אחרים.