• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

"סיכוי נמוך מאוד שנגיף הזיקה יתפשט בעולם כתוצאה מהאולימפיאדה בריו"

כך קובע ארגון הבריאות העולמי (WHO), בתגובה לדרישה של רופאים מרחבי העולם להעביר את המשחקים האולימפיים לעיר אחרת, או לדחותם

המשחקים האולימפיים בריו דה-ז'ניירו, ברזיל (צילום: אילוסטרציה)

ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע שלשום (ג'), כי "הסיכון לכך שנגיף הזיקה יתפשט בעולם כתוצאה מקיום המשחקים האולימפיים הקיץ בריו הוא מאוד נמוך". עוד נמסר בהודעה כי לפיכך קובע הארגון שאין סיבה להעביר את האולימפיאדה מברזיל למקום אחר או לדחותה.

בעבר הגדיר ה-WHO את התפרצות הזיקה כ"מצב חירום בריאותי גלובלי" והמליץ לנשים הרות או כאלו שמתכוננות להרות בתקופה הקרובה להימנע מהגעה לברזיל למשחקים. הארגון גם המליץ לכל המבקרים במדינה לנסות ולהימנע מעקיצת יתושים.

בדברי הרקע להחלטתו הנוכחית ציין ארגון הבריאות כי פעילות היתושים מעבירי הזיקה באוגוסט בברזיל נמוכה יחסית. ברזיל מצפה ל-380 אלף מבקרים ממדינות רבות, שיגיעו אליה כדי לצפות בתחרויות האולימפיאדה.

כיום התפשטות הנגיף והתפרצויות מקומיות אותרו ב-60 מדינות ברחבי העולם, אך בעיקר באמריקה הלטינית ובקריביים (ראו מפה). עד כה נרשמו אלפי מקרים של לידת תינוקות עם מיקרוצפליה הקשורה לזיהום בנגיף, וגם נטען כי יש קשר בינו לבין הופעת המחלה הנוירולוגית הנדירה תסמונת גיאן-בארה.

בחודש שעבר חתמו 150 רופאים, חוקרים ומומחים לאתיקה רפואית על מכתב פתוח ל-WHO ובו קראו להעביר את האולימפיאדה מריו דה ז'ניירו למקום אחר או או לדחות את המשחקים.

נושאים קשורים:  חדשות,  ריו דה ז'ניירו,  נגיף ה"זיקה",  ברזיל,  ארגון הבריאות העולמי,  WHO,  אולימפיאדה
תגובות