חדשות

ועדת סל התרופות לשנת 2016 פירסמה דירוג ראשוני בתחום ההמטולוגיה

בסיכום דיוני הוועדה נכתב, כי רק Blincyto לטיפול בילדים הסובלים מתת-סוג של לוקמיה לימפובלסטית אקוטית, קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר; כ-14 תרופות, כולל בתחום ההמטו-אונוקולגיה, קיבלו את הדירוג השני בחשיבותו

תא דם לוקמי. (מקור צילום: Wikimedia commons, NIH)
תא דם לוקמי. (מקור צילום: Wikimedia commons, NIH)

ועדת סל התרופות לשנת 2016 ממשיכה בדיוניה, ופירסמה לקראת סוף השבוע את סיכומי הדיונים בנוגע ל-32 תכשירים שהוגשו לה לאישור, רובם היו בתחומי ההמטולוגיה וה-המטואונקולוגיה.

רק תכשיר אחד קיבל בדיון את הדירוג הגבוה ביותר - A9 - ואילו 14 תרופות וטכנולוגיות קיבלו את הדירוג השני בסולם - A8/9. דירוג נמוך - B7 - הוענק לבקשה לכלול בסל שימור דם טבורי ייעודי למשפחות בסיכון. לגבי חלק מהמועמדויות, ביקשה הוועדה לקבל התייחסויות נוספות של מומחים.

התכשירים והטכנולוגיות שזכו בשתי הדרגות הגבוהות עברו לשלב הדיונים הבא, שבו תסוכם רשימת התרופות אותן תמליץ הוועדה לכלול בסל החל מהשנה הבאה. לרשות הוועדה עומד תקציב מוגבל, 300 מיליון שקל.

התכשיר Blincyto לטיפול בחולי תת-סוג של לוקמיה לימפובלסטית אקוטית (Ph-ALL ) חוזרת או רפרקטוריח, קיבל את הדירוג A9 בהתוויה לילדים. התכשיר עדיין לא עבר את הליכי הרישום בישראל. ההתוויה למבוגרים קיבלה את הדירוג A8 .

להלן התרופות שקיבלו את הדירוג השני בסולם A8/9.

בתחום ההמטולוגיה:

-  פרדקסה, שכבר כלולה בסל למניעת תרומבו-אמבוליזם לאחר ניתוח להחלפת ירך, או ברך ולמניעת שבץ ותסחיף סיסטמי בחולים עם פרפור עליות. הבקשה הנוכחית היא להרחיב את הכללתה בסל גם למניעת VTE (פקקת ורידים).

- Eliquis ו-Xarelto, שני תכשירים שכבר כלולים בסל ועתה הוגשה בקשה להרחבת ההכללה גם לטיפול בפקקת ורידים עמוקים (DVT) ולטיפול בתסחיף ריאתי ולמניעת שניהם.

- Novothirteen – תכשיר חדש לטיפול בחסר מולד של פקטור הקרישה 13.

- Revolade, שנכלל בסל לטיפול ב-ITPי (Idiopathic thrombocytopenic purpura), ועתה הוגשה בקשה להוסיף את ההתוויה לטיפול בציטופניות ואנמיה אפלסטית חמורה.

- Soliris לגביה הוגשה בקשה להרחבת מסגרת ההכללה בסל לחולי מחלת דם נדירה בשם תמם דם (המוליזיס או PNH).

- שני מכשירים ביתיים לניטור INR לחולים עם פרפור פרוזדורים ולחולים עם מסתמים מכניים – כאשר הוועדה ביקשה לקבל התייחסות מומחים נוספת לשם הגדרת קבוצות החולים שיתאימו לטיפול בטכנולוגיה הזאת.

בתחום ההמטואונקולוגיה:

- Imbruvica, כטיפול קו שלישי בחולי MCL ו-CLL שמחלתם נשנתה בתוך 12 חודש מסיום הטיפול האחרון.

- ריבומוסטין, שנכללת בסל אבל עתה הוגשה בקשה להכליל אותה גם לחולי לימפומה פוליקולרית כטיפול קו ראשון.

- Adcetris גם תכשיר זה נכלל בסל עתה הודגשה בקשה להוסיף למסגרת ההכללה גם את ההתוויה לטיפול קונסולידציה לאחר השתלת מח עצם בחולי לימפומה HL בסיכון גבוה.

- Revlimid שהשנה הוגשה בקשה להרחיב את הכללתו בסל גם כקו טיפול ראשון לחולי מיאלומה נפוצה שאינם מועמדים להשתלת מח עצם.

- Kyprolis לשם הקדמת קו טיפול שלישי והלאה בחולי מיאלומה נפוצה. הוועדה ביקשה התייחסות מומחים לגבי הניסיון המצטבר בתרופה הזאת.

- תרופה לאותה מטרה, Imnovid, לשם הקדמת קו טיפול (כקו שלילי והלאה).

עם זאת, שתי התרופות האחרונות קיבלו דירוג B7 לבקשה שהן יתאפשרו לכל חולי מיאלומה נפוצה במהלך מחלתם והוועדה ביקשה התייחסות מומחים נוספת לגבי הניסיון שהצטבר עמן

- Jakavi להרחבת מסגרת ההכללה בסל גם לטיפול בפוליציטמיה ורה (הפרעה שבה נוצרים יותר מדי תאים אדומים במח העצם, ללא סיבה ברורה.)

- לגבי התכשיר Mozobil שהבקשה נועדה עבור חולי NHL ומיאלומה נפוצה המועמדים להשתלת מח עצם, הוועדה ביקשה התייחסות מומחים לגבי חשיבות הקדמת הטיפול בתכשיר זה וממומחי המטולוגיה ילדים לגבי חשיבות הטיפול.

להורדת סיכומי החלטות הוועדה בישיבתה האחרונה לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  תרופות,  ועדת סל התרופות 2016,  לוקמיה,  Blincyto
תגובות