חדשות

"לתיירות הרפואית יש מקום בישראל, אך יש צורך בהסדרת התחום"

סגן שר הבריאות אמר את הדברים בתום דיון שקיים עם שר התיירות יריב לוין, שבסופו נקבע כי צוות משותף למשרדים יגבש את נהלי העבודה של תיירות רפואית בישראל

ליצמן על המחסור במכשירי MRI. "בכלל לא צריך לקבל אישורים ממשרד האוצר על זה" (צילום: אילוסטרציה)

צוות מיוחד שיקימו משרדי הבריאות והתיירות יבחן לעומק את סוגיית התיירות הרפואית, כדי להביא אותה להסדרה באמצעות חקיקה; סיכום על כך הושג בישיבת עבודה שקיימו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ושר התיירות יריב לוין .

בפגישה, שנערכה בלשכת ליצמן בירושלים, השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב ומנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. בהודעה שפירסם משרד הבריאות נאמר כי :"בפגישה בה נקבע מתווה העבודה להסדרת תחום התיירות הרפואית, ונידונו הדרכים והאפשרויות להביא לקביעת נהלים ברורים לתחום הזה בבתי החולים שבהם מספקים את השירות. זאת, בהתאם לצורך הקיים ולשם הלימה לנוהלי החוק".

ליצמן עצמו אמר, כי "לתיירות הרפואית יש מקום בישראל", וכי הוא תומך בה, "אך יש צורך להסדרת התחום הזה, תוך קביעת אמות מידה נכונות, בצורה מקצועית ויסודית, באופן שייעל את הפעילות התקציבית של בתי החולים, ויביא לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל. זאת, תוך הבטחת הקדימות למטופלים הישראלים (בבחינת עיקרון על), לצד ביסוס רגולציה קפדנית על מקצועות התיווך והעיסוק בתחום התיירות הרפואית".

שר התיירות לוין ציין, ש"העיסוק בתיירות הרפואית לישראל הפך בשנים האחרונות לתעשייה ענפה, המכניסה מטבע חוץ רב ומהווה מקור משמעותי למסים ולתעסוקה". הוא ציין, כי "הסדרה חוקית ונכונה של התחום יש בה כדי לתרום לענף התיירות כולו, הן בהגדלת מספר התיירים הנכנסים לישראל והן בשיפור תדמיתה של ישראל והצגת פניה היפות והמתקדמות בעולם".

תגיות:
תיירות רפואית, משרד הבריאות, משרד התיירות, הסדרה בחקיקה

נושאים קשורים:  חדשות,  תיירות רפואית,  משרד הבריאות,  משרד התיירות
תגובות
אנונימי/ת
21.07.2015, 01:51

כן לתיירות מרפא, אך בשום פנים לא במערכת הציבורית.
הממשלה / כנסת צריכה לקחת אחריות על המערכת הציבורית ולספק לה כספים. אסור שכספים יגיעו למערכת הציבורית ממקורות נוספים. זהו פתח לשחיתות.