• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

עלייה במספר אירועי שבץ מוחי בקרב אנשים בגיל העבודה בבריטניה

כך העלו נתונים של איגוד השבץ הבריטי, שהוגשו השבוע ל-NHS; מחברי הדו"ח קוראים להשיב מהר ככל האפשר נפגעי שבץ שהחלימו לשוק העבודה

CT של שבץ מוחי (צילום: אילוסטרציה)

עלייה חדה באירועי שבץ מוחי בקרב גברים ונשים בגיל הביניים (54-40) נרשמה בבריטניה בשנה האחרונה, והיא הגבוהה ביותר מאז תחילת המאה ה-21; כך מעלים נתונים שפירסם השבוע האיגוד הבריטי לשבץ מוחי ( The Stroke Association).

בשנה שעברה, כך נמסר, 6,221 גברים ונשים בקבוצת הגיל הזאת אושפזו בבתי חולים בבריטניה בעקבות שבץ מוחי – 1,961 יותר מקרים מאשר בשנת 2000.

בקרב נשים, מדובר בעלייה של 33% - 4,604 מקרים. יתר על כן: כלל אירועי שבץ מוחי בקרב אנשים בגיל העבודה (64-20) עלה ב-25% בשנה האחרונה.

הסיבה לעלייה התלולה הזאת, כך דווח, היא אימוץ של אורח-חיים לא בריא ובמיוחד כתוצאה מהעלייה הנמשכת במספר האנשים עם השמנת יתר

בעבר, שבץ מוחי נחשבה למחלה בלעדית של אנשים זקנים, אך עתה מתגבש שינוי בגישה כלפיה.

הסיבה לעלייה התלולה הזאת, כך דווח, היא אימוץ של אורח-חיים לא בריא ובמיוחד כתוצאה מהעלייה הנמשכת במספר האנשים עם השמנת יתר. סיבה נוספת היא גידול באוכלוסייה וגם שינויים בפעילות בתי החולים.

בערך 110 אלף אנשים בכל הגילים עוברים מדי בבריטניה אירועי שבץ מוחי. אחד מכל ארבעה מהם הוא שבץ קטלני. בדו"ח, שהוגש ל-NHS, נמסר כי אלו ששרדו את השבץ המוחי נותרים במקרים רבים עם נזקים חמורים במוח.

הטיפול בנפגעי שבץ מוחי מטיל מעמסה כספית עצומה על ה-NHS ועל שירותי רווחה.

לפי הערכות, מדובר בסך של 9 מיליארד ליש"ט הנובעים מאובדן הכנסות, פגיעה בשוק העבודה ונכות. הוצאות השיקום לנפגעים ולמשפחות מוערכות ב-1.3 מיליארד ליש"ט בשנה.

עתה מנסים גורמי הבריאות הממלכתיים בבריטניה להביא לכך, שהמעסיקים יהיו מודעים לבעיה, יכירו בחומרתה, ישתפו פעולה ויסייעו להחזיר עובדיהם שנפגעו בשבץ מוחי למעגל העבודה מהר ככל האפשר.

נושאים קשורים:  חדשות,  שבץ,  בריטניה,  NHS,  השמנת יתר
תגובות