חדשות

ביקורת על מינוי מנהל לחדר המיון ב"סורוקה" שאינו מומחה לרפואה דחופה

בית החולים הודיע כי ד"ר דן שוורצפוקס יבצע את ההתמחות הדרושה ברפואה דחופה במחלקה בניהולו; יו"ר איגוד הרפואה הדחופה בהר"י: "לא יתכן שבתחום זה ימונה מי שאיננו מומחה"

ד"ר שוורצפוקס
ד"ר דן שוורצפוקס (צילום: פרטי)

ביקורת נמתחה בימים האחרונים על הנהלת בית החולים "סורוקה" בבאר-שבע, שהחליטה לפני כחודשיים וחצי למנות את ד"ר דן שוורצפוקס למנהל חדר המיון בבית החולים. כך דיווח אתמול (יום ד') ערוץ 2.

ד"ר שוורצפוקס הוא מומחה ברפואה פנימית, שאין לו עדיין תת-התמחות ברפואה דחופה. עד למינוי שימש כרופא בכיר במחלקה פנימית א' בסורוקה וטיפל בנושאי מניעה ראשונית.

יו"ר איגוד הרפואה הדחופה בהסתדרות הרפואית, ד"ר ערן טלאור, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ב"פורייה", מתח ביקורת על המינוי ואמר לערוץ 2: "מדובר באדם נפלא וברופא טוב, אבל לא יתכן שברפואה דחופה ימנו מישהו שאיננו מומחה בתחום הרפואה הדחופה. האם זה הגיוני שבראש המחלקה הנוירוכירורגית ימנו מישהו שכלל איננו נוירוכירורג?"

בעקבות הביקורת שנמתחה על המינוי הודיע בית החולים, כי את תת-ההתמחות הנחוצה לו ישלים הרופא המוערך בחדר המיון שאותו ינהל. "מנהל המיון החדש, ד"ר שוורצפוקס, הוא רופא מוערך מאוד ובעל ניסיון קליני עשיר בבית החולים וגם מחוצה לו", מסר בית החולים, "תחום הרפואה הדחופה הוא תחום התמחות חדש וצעיר יחסית. מרגע כניסתו לתפקיד, לפני כחודשיים וחצי, ניכרו שיפורים רבים בתפקודו של חדר המיון, בדגש על קיצור בשיעור ממוצע של 25% בזמן ההמתנה במיון".

נושאים קשורים:  חדשות,  ד"ר דן שוורצפוקס,  חדר מיון,  רפואה דחופה,  המרכז הרפואי "סורוקה",  ערוץ 2,  הר"י
תגובות
אנונימי/ת
08.05.2015, 09:10

כשיש ויטמין P כול המכשולים מוסרים (במיוחד בכול הקשור למערכת שרותי בריאות כללית).
המינוי הזה שם ללעג את כול ה"פראיירים" שעושים התמחות מסודרת ורואים איך אחרים מוצאים קיצורי דרך כי יש להם חברים במקומות הנכונים !

08.05.2015, 11:18

דר שוורצפוקס הוא מלח הארץ. רופא שעזב משרה בטוחה ומכניסה פי כמה מניהול מיון סורוקה, והגיע כדי לעשות סדר באחד מחדרי המיון העמוסים בארץ. לא סתם בחר בו מנהל בית החולים לתפקיד. הוא ידע בדיוק על מי לסמוך שיעשה לו סדר והתוצאות ניכרות בשטח. דר שוורצפוקס סיכן נפשו כקצין קרבי שנים רבות. למגיב ה״אנונימי״ שכתב דברי בלע: אולי תתייצב בפנים גלויות? נוח וחמים להפיץ תרעלה מתחת לאבן, לא כך?

ד״ר שוורצפוקס אדם משכמו ומעלה , רציני וקפדן. אין לי ספק ביכולתו להרים תרומה נכבדת בכל אשר תדרך רגלו. בהצלחה

10.05.2015, 23:42

דר שוורצפוקס תותח. קלינאי מעולה ובעל יכולות מנהיגות ממדריגה ראשונה. האיש הנכון במקום הנכון. המון הצלחה יקירי. מחזיקים לך אצבעות בשביל כולנו ובעיקר בשביל המטופלים בדרום.

19.05.2015, 00:06

לאנונימי - קל לשלוף משפטי רעל שטחיים, עמדת הקורבן נקלטת בקרב ההמון אך מעלה ספק מהם המניעים להשתלחות.
לא ניתן להתווכח עם היכרות מהשטח.. מהלימודים יחד לאורך כל שנות ביה"ס לרפואה ולאחריהן היכרות עם היושרה, המקצועיות ויכולת המנהיגות של דן שבוודאי הלכו והשתבחו עם השנים ! ברכות והצלחה רבה !!