• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

צעד סמלי: בתיה"ח הממשלתיים העבירו הזמנות ציוד ותרופות לגרמן

לדבריהם, אינם מסוגלים לשלם על תרופות, ציוד לדיאליזה ועוד; מש' הבריאות: "100 מיליון ש"ח כבר הובטחו כסיוע מיידי לבתי החולים"

מנהלי הכספים של בתי החולים הממשלתיים פנו במכתב לשרת הבריאות יעל גרמן, בו דיווחו כי אינם יכולים עוד לחתום על רכישת ציוד משום ש"אין לנו איך לשלם". במכתב פורטו כל הזמנות הציוד ושרת הבריאות נתבקשה לחתום עליהן במקומם. המהלך מבטא שלב נוסף במשבר הכספי ההולך ומחריף בבתי החולים הממשלתיים.

"לאחר שהתרענו מספר רב של פעמים על המצב הבלתי הגיוני שאתו אנו נאלצים להתמודד, אנו נאלצים להפנות את ההזמנות להמשך טיפולכם. נכון להיום, כל תקציבי הקניות של בתי החולים הסתיימו. יש להזרים תקציב באופן מיידי לבתי החולים הכלליים הממשלתיים, בכדי להמשיך להעניק טיפול הולם למטופלים", הודיעו מנהלי הכספים לשרה גרמן. הבקשות כוללות בין השאר הזמנות לתרופות לחולי סרטן, אנטיביוטיקה, מזון, דלק וציוד למטופלי דיאליזה

"הגענו למצב שמנהלי בתי החולים לא יכולים לחתום על ציוד ושרת הבריאות צריכה לקבל החלטות. לא מדובר על רווח של חברה אלא על חיי אדם", אמר חזי חי, מנהל הכספים של בית החולים לגליל המערבי בנהריה, לעיתון "ישראל היום". חי משמש כיו"ר פורום מנהלי הכספים של בתי החולים.

משרד הבריאות מסר במכתב תגובה, כי "כבר לפני החגים סיכמה השרה עם משרד האוצר על תוספת מיידית של 100 מיליון שקלים לתקציב בתי החולים במטרה לאפשר 'אוויר לנשימה', תוך הבנה כי מדובר בתוספת חלקית שלא עונה על כלל הצרכים הקיימים בשנה הנוכחית". משרד הבריאות ציין, כי המכתב נועד "לשקף למנהלי בתי החולים ולמנהלים הכספיים את תמונת המצב העדכנית בנוגע לתקציביהם ולהבהיר להם שבכל פתרון תקציבי הם יצטרכו לתרום את חלקם בהיבטי כוח אדם , רכש ופיתוח".

גירעון 11 בתי החולים הממשלתיים עומד על למעלה ממיליארד שקל.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  בתי החולים הממשלתיים,  שרת הבריאות יעל גרמן,  תקציב מערכת הבריאות,  פורום מנהלי הכספים,  חזי חי
תגובות