• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
סוכרת

טיפול בטסטוסטרון לא סייע לגברים הסובלים מסוכרת סוג 2

במחקר רנדומלי, טיפול בטסטוסטרון לא שיפר תסמיני מחלה או תסמינים מיניים בגברים הסובלים מסוכרת סוג 2, בהשוואה לפלסבו

בדיקת רמת סוכר (צילום: אילוסטרציה)

במטרה לחקור את השפעת הטיפול בטסטוסטרון על גברים הסובלים מסוכרת סוג 2, ביצעו חוקרים מאוסטרליה מחקר רנדומלי מבוקר כפול סמיות, בו הושווה הטיפול בטסטוסטרון לפלסבו.

88 גברים, בני 35-70, עם סוכרת סוג 2, המוגלובין A1C נמוך מ- 8.5% ורמת טסטוסטרון נמוכה מ-12 ננמול/ ליטר עם תסמיני הזדקנות גבריים קלים-בינוניים והפרעות בזקפה, חולקו לקבלת טיפול בטסטוסטרון או בפלסבו למשך 40 שבועות.

הטיפול בטסטוסטרון לא שיפר משמעותית תסמיני הזדקנות גברית או חשק מיני. אף כי בהשוואה לפלסבו, טיפול בטסטוסטרון שיפר זקפה, לא היה הבדל בין המצב בהתחלה לבין מצב הזקפה לאחר 40 שבועות טיפול, כאשר כל קבוצה נותחה באופן נפרד. בבסיס, התסמינים היו חמורים יותר אצל גברים שסבלו מדיכאון ומסיבוכים מיקרווסקולריים, אך לא היו בקורלציה עם רמת הטסטוסטרון.

מהמחקר עולה, שטיפול בטסטוסטרון לא שיפר תסמיני מחלה והפרעות בתפקוד מיני בגברים מזדקנים עם סוכרת סוג 2 ועם תסמינים קלים-בינוניים והפחתה קלה ברמות הטסטוסטרון המאפיינת את מרבית הגברים במצב הזה.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Gianatti EJ, Dupuis P, Hoermann R, et al. Effect of Testosterone Treatment on Constitutional and Sexual Symptoms in Men with Type 2 Diabetes in a Randomized, Placebo-Controlled Clinical Trial. J Clin Endocrinol Metab. 2014;99(10):3821.

נושאים קשורים:  סוכרת,  סוכרת סוג 2,  זקפה,  אי אונות,  תסמינים,  מחקרים
תגובות