• יו"ר (בפועל): פרופ' נדב דוידוביץ
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזברית: ד"ר איריס רסולי
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חבר ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • חבר ועד: פרופ' חגי לוין
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, ד"ר קרן לנדסמן
גורמי סיכון

דיאטה דלת פחמימות יעילה יותר מדיאטה דלת שומן לירידה במשקל

מחקר מצא, כי דיאטה דלת פחמימות היתה קשורה בירידה גדולה יותר במשקל לעומת דיאטה דלת שומן, אצל אנשים הסובלים מהשמנה

08.09.2014, 10:18

קרוב ל-150 מטופלים הסובלים מהשמנה, ללא מחלה קרדיווסקולרית ידועה וללא סוכרת, הוקצו באופן רנדומלי לדיאטה דלת שומן (פחות מ-30% מצריכת האנרגיה היומית, פחות מ-7% שומן רווי) ולדיאטה דלת פחמימות (פחות מ-40 גר' ליום).

לאחר 12 חודשים, אלו שהוקצו לקבוצת הדיאטה דלת הפחמימות ירדו 3.5 ק"ג יותר במשקל מאשר אלו בקבוצת הדיאטה דלת השומנים, אף על פי שהצריכה הקלורית היתה דומה בין שתי הקבוצות.

בקבוצת הדיאטה דלת הפחמימות היה שיפור גדול יותר גם במרכיבים אחרים: נצפתה אצלם עלייה גדולה יותר ב-HDL, ירידה גדול יותר ברמות הטריגליצרידים וברמות ה-CRP. כל אלו נבדקו על מנת ללמוד על ההשפעה הקרדיווסקולרית שיש לשתי הדיאטות השונות.

החוקרים מסכמים, שדיאטה דלת פחמימות יעילה יותר בירידה במשקל, וכן בעלת תועלת גדולה יותר מבחינה קרדיווסקולרית, ויכולה להיות פתרון טוב לאלו שמעוניינים לרדת במשקל ולהפחית את סיכונם הקרדיווסקולרי.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Bazzano LA, Hu T, Reynolds K, et al. Effects of Low-Carbohydrate and Low-Fat Diets: A Randomized Trial. Ann Intern Med. 2014;161(5):309-318

נושאים קשורים:  גורמי סיכון,  פחמימות,  דיאטה דלת פחמימות,  שומן,  דיאטה דלת שומן.,  בריאות הלב,  מחקרים
תגובות
ירון
09.09.2014, 18:33

אבולוציונית איננו אמורים לצרוך הרבה פחמימות. למעשה רוב הפחמימות שצרך האדם לפני המהפכה החקלאית היו מפירות. לא היו לחמים, פסטות ובטח לא ממתקים.
בעלי חיים שהוא צד היוו בשבילו מקור לאנרגיה. אבל אלה לא היו חיות מבויתות ולכן אחוז השומן בהם היה נמוך יותר.