• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מחקר: בחודש הראשון ללימודים מס' הביקורים אצל רופאים גדל פי 2

מדובר בגל תחלואה עונתי הנמשך 7-4 שבועות מדי תחילת שנת לימודים; מומחה ישראלי: בתי ספר וגני ילדים הם חממות להעברת נגיפים

מחקר שערכה המעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות, על פי נתונים שסופקו בידי "מכבי שירותי בריאות", העלה, כי בחודש הראשון של שנת הלימודים מזנק מספר הביקורים של ילדים בגילים 18-2 אצל רופאים פי 2.4, לעומת המצב בשבוע האחרון של חופשת הקיץ. הנתונים התייחסו לשנים 2013-2007 ואת המחקר ערכה ד"ר מיכל פרי מרקוביץ, מהמרכז לבקרה על מחלות במשרד הבריאות.

הממצאים הצביעו על כך שבשבוע האחרון של חופשת הקיץ השנתית במערכת החינוך בישראל, מספר הביקורים אצל רופא משפחה עומדים על 66.5 ל-10 אלפים ילדים, אבל בחודש הראשון של שנת הלימודים ובעיקר בשבועיים הראשונים מדובר בקפיצה של פי 2.4 – 159 ל-10 אלפים. במספרים מוחלטים מדובר בשבוע האחרון של החופש על כ-11,500 ביקורים אצל רופא משפחה ובשבועיים הראשונים של שנת הלימודים בכ-27,500. לא נלקחו בחשבון ביקורים חוזרים. מדובר בגל תחלואה עונתי הנמשך 7-4 שבועות מדי שנה.

ד"ר פרי-מרקוביץ מסרה לעיתון "ידיעות אחרונות", כי הנגיפים הנפוצים ביותר בגל זה גורמים לזיהומים בדרכי הנשימה, מלווים בחום, נזלת, שיעול, גודש באף, גרד בגרון, גרון יבש, צרידות והתעטשויות. סוגי הנגיפים הגורמים לכך הם רנו-וירוס, אנטו-וירוס ואדנו-וירוס.

פרופסור טוני היימן, ראש החוג לרפואת משפחה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, אמר לעיתון כי גני ילדים ובתי ספר הם חממה להעברת נגיפים מילד לילד.

בתוך כך, איגוד הרופאים המומחים לאלרגיה הצביע על נזלת אלרגית כגורם המשפיע משמעותית על הישגי תלמידים בבתי הספר. פרופסור אילן דלאל, מנהל השירות לאלרגיה בילדים ומיון ילדים ב"וולפסון", מסר לעיתון כי על-פי הערכה 10% מהילדים בגיל בית הספר סובלים מנזלת אלרגית (התסמינים: סיבוכי אסתמה לצד עייפות כרונית, בעיות בנשימה ובעיות בריכוז), הגורמת לירידה של 40% בהישגיהם בלימודים.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז לבקרת מחלות,  המרכז הרפואי וולפסון,  גן,  בית ספר,  פרופ' טוני היימן,  ד"ר מיכל פרי-מרקוביץ
תגובות