• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

"מדיקר" צפויה להציג שירות ייעוץ לסיום החיים לחולים סופניים

מדובר בצעד ממנו נמנעה מדיקר בעבר, על רקע התנגדות הרפובליקאים; השינוי צפוי כתוצאה מהמלצת ההתאגדות הרפואית האמריקאית בנושא

שירות הבריאות הציבורי האמריקאי "מדיקר" (Medicare), שבו מבוטחים כ-50 מיליון אמריקאים, יחל בקרוב לשלם לרופאים שהוא מעסיק עבור שיחות עם חולים סופניים, שנועדו להכינם לסיום החיים. לפני חמש שנים קרסה יוזמה דומה לאחר מחלוקת פוליטית, אך בינתיים חברות ביטוח בריאות פרטיות החלו לעודד רופאים לספק ייעוץ בנושא רגיש זה, במסגרת מה שקרוי "תוכנית טיפול בריאות מתקדמת".

בין הסיבות לשירות החדש: עלייה בשיעור הקשישים בארה"ב, ובשיעור מי שחיים עם מחלות במשך שנים. רבים מהם מביעים רצון לקבל ייעוץ הולם כיצד והיכן מוטב שיעבירו את שנות חייהם האחרונות, היכן כדאי להם למות - בבית או בבית חולים כשהם ממשיכים לקבל טיפול רפואי תומך, בכלל זה נגד כאבים, עד יומם האחרון.

בשתי מדינות בארה"ב, קולורדו ואורגון, החל באחרונה מדיקר "לכסות" נושא זה במסגרת פוליסת ביטוח הבריאות. ההתאגדות הרפואית האמריקאית (AMA), הארגון הרפואי הגדול ביותר בארה"ב, ביקשה ממדיקר לכלול שירות זה בתוכניות הביטוח, וגם לתגמל רופאים על כך תוך יצירת לוח תעריפים עבור השירות, שצפוי להיות מוענק בבתי חולים ובמרפאות רופאים. הצעה ללוח תעריפים (Billing Codes) הועברה לארגון.

בשלב זה, מסר ה"ניו יורק טיימס", שדיווח על היוזמה החדשה, מסרבת "מדיקר" לאשר אם תקבל את הבקשה. הנושא נחשב עדיין לרגיש פוליטית, ויש עדיין מתנגדים לעצם הייעוץ, בעיקר מהצד הרפובליקני הנוצרי של המפה הפוליטית בארה"ב. עם זאת, לרוב נוטה מדיקר לקבל את המלצות AMA. ד"ר ברברה לוי, יו"רית ה-AMA, אמרה כי מדובר בשירות חשוב מאוד שיש לתגמל עליו רופאים-מומחים.

לקריאת הדיווח המלא ב"ניו יורק טיימס" לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מדיקר,  טיפול פליאטיבי,  חולים סופניים,  ההתאגדות הרפואית האמריקנית (AMA),  שירות ייעוץ רפואי לסוף החיים,  סיום חיים
תגובות