• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ארגון הבריאות העולמי יכנס דיון חירום בנוגע להתפשטות מגיפת האבולה

רופא של הארגון בסיירה ליאון נדבק במעבדה שבחנה דגימות דם והוטס לטיפול בגרמניה; צוות אמריקאי צפוי לפרסם הנחיות טיפול בחולים

רופא מסנגל העובד למען ארגון הבריאות העולמי (WHO) בסיירה ליאון נדבק בנגיף האבולה והוטס אתמול (יום ד') להמבורג כדי  לקבל טיפול רפואי ביחידה למחלות טרופיות בבית חולים בעיר. הרופא עבד במעבדה שעסקה בבדיקות הימצאות הנגיף בדגימות מחולים. לאחר שנודע כי חלה נסגרה המעבדה וכל אנשי הצוות שהועסקו בה התבקשו לעזוב מיד את המתקן. ארגון הבריאות העולמי הודיע כי ישלח צוות מיוחד מטעמו לחקור כיצד נדבק הרופא בנגיף.

קודם לכן נמסר, כי רופא בכיר שלישי בסיירה לאיון מת מאבולה. הוא עבד בבית חולים במזרח המדינה. בסיירה ליאון יש רק 2 רופאים לכל 100 אלף תושבים. ל-WHO ולארגונים נוספים כמו "רופאים ללא גבולות" (MSF) כ-400 רופאים הפועלים עתה בארבע המדינות הנגועות באבולה במערב אפריקה (סיירה-ליאון, גיניאה, ליבריה וניגריה).

ארגון הבריאות העולמי הודיע, כי יכנס דיון חירום בז'נבה, אליו יזומנו בכירי מערכות הבריאות באפריקה, כדי לקבל החלטות אופרטיביות נוספות כיצד להתמודד עם המגפה. ההערכה היא שהמגפה עדיין לא הגיעה לשלב השיא שלה "וצפויה החמרה נוספת בקרוב", כפי שהגדיר זאת ד"ר תום פריידן, מנהל ה-CDC.

קנדה הודיעה, כי פינתה את הצוות הרפואי שלה שעבד במזרח סיירה-ליאון, האזור הנגוע במיוחד בנגיף, כנציג ארגון "רופאים ללא גבולות". עובד של ה-CDC שנחשף לנגיף הוטס חזרה הביתה לארה"ב בטיסה מיוחדת.

בתוך כך, כתב העת "סיינטיפיק אמריקן" פירסם אתמול ראיון מיוחד עם ד"ר ברוס ריבנר, המנהל הרפואי של היחידה למחלות זיהומיות מידבקות בבית החולים של אוניברסיטת "אמורי" בעיר אטלנטה, שם נרפאו שני האמריקאים שנדבקו באבולה וטופלו הן בתרופה הניסיונית והן בשיטות טיפול נמרצות אחרות. בראיון, פירט ד"ר ריבנר את הטיפול התומך שניתן.

לדבריו, שני החולים הוכנסו לחדרי בידוד וטופלו על ידי צוות מיוחד שכלל חמישה רופאים, 21 אחיות (סביב השעון) ו"כמה מאות עובדים העוסקים בתחומי תמיכה אחרים". לדבריו, הושם דגש מיוחד על הצורך לבלום אובדן נוזלים, לטיפול למניעת נזק לכבד עקב ירידה חדה בחלבונים בדם ולטיפול כנגד דליפת נוזלים מרקמות הגוף. "בשלב מוקדם מאוד של תהליך הטיפול דאגנו להחזיר את מאזן החלבונים בדם כדי שלא למוטט את הכבד", ציין ד"ר ריבנר.

הוא מסר כי צוותו מכין בימים אלו הנחיות מפורטות לרופאים כיצד להתמודד עם מחלת האבולה ואיזה טיפול חובה להעניק לחולים, שלב אחר שלב, בדרך לריפוי. ההנחיות עומדות להתפרסם בכמה כתבי עת רפואיים מובילים בעולם.

ד"ר ריבנר הוסיף, כי הטיפול הנמרץ סיפק התחסנות איתנה לשניים מפני הידבקות חוזרת, אבל רק לגבי אותו זן של נגיף האבולה (זן זאיר). אין עדיין מספיק מידע רפואי לגבי האפשרות של "הגנה צולבת" גם ביחס ל-4 הזנים האחרים הידועים של הנגיף. "לכן יש פוטנציאל של הידבקות בנגיף באזורים אחרים של יבשת אפריקה".

לקריאת הראיון המלא עם ד"ר ריבנר לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  בית החולים של אוניברסיטת אמורי באטלנטה,  מערב אפריקה,  WHO,  ארגון הבריאות העולמי,  CDC,  ד"ר ברוס ריבנר,  מגיפת האבולה
תגובות