• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

יום עיון בהשתתפות רבנים בנושא קביעת מוות התקיים ב"הדסה"

מטרת האירוע היתה לדון בסוגיה עם רבנים ועם פוסקי הלכה, במטרה לסייע למשפחות נפטרים לקבל החלטה חיובית בנוגע לתרומת איברים

המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם אירח ביום חמישי שעבר יום עיון מיוחד, שבו דנו רופאים עם כ-50 רבנים ופוסקי הלכה מכל הארץ בגישות רפואיות והלכתיות שונות, שעניינן סוגיית קביעת רגע המוות של האדם. היוזמה אמורה להוביל להכשרת רבנים לעמוד לצד משפחות בעת קביעת מוות מוחי ולבבי, ולסייע להן לקבל החלטה בדבר תרומת איברים.

משתתפי כנס הרבנים בנושא תרומת איברים ב"הדסה" (צילום: הדסה)

משתתפי כנס הרבנים בנושא תרומת איברים ב"הדסה" (צילום: הדסה)

במהלך יום העיון הוצגו סקירות רפואיות עדכניות, מפי רופאים מומחים בטיפול נמרץ, על תפקודי המוח והלב והשינויים המתהווים במערכות אלו בעת מותו של האדם, הוסבר גם אילו מאמצים נעשים במטרה להציל איברים הנחוצים לתרומה לחולים הממתינים להשתלות. כמו כן, הודגם בפני הרבנים המכשור הרפואי העומד כיום לרשות הרופאים בעת שהם נדרשים לבצע אבחנות בנושא.

האירוע, מסר בית החולים, נועד לגשר ולקשר בין טובי הרופאים לגדולי פוסקי ההלכה, כדי שאלו יכירו היטב ולעומק את הדיסציפלינות השונות, ולשפר את הקשר בין הרבנים לרופאים לשם הבנה טובה יותר של הצרכים הרפואיים וההלכתיים.

הרב משה קליין, במהלך דבריו בכנס בנושא תרומת איברים בו השתתפו רבנים, בבית החולים "הדסה" (צילום: הדסה)

הרב משה קליין, במהלך דבריו בכנס בנושא תרומת איברים בו השתתפו רבנים, בבית החולים "הדסה" (צילום: הדסה)

בין הרופאים שדיברו במהלך הכנס היו פרופסור יונתן כהן, סגן מנהל יחידת טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון; פרופסור צ'רלס ספרונג, מנהל יחידת טיפול נמרץ כללי בהדסה; הרב פרופסור אברהם שטיינרג, אחד המומחים הבולטים בישראל בסוגיות רפואה והלכה; ד"ר תמר אשכנזי, מהמרכז הלאומי להשתלות, שהציגה נתונים המצביעים על חשיבות עזרתם של הרבנים לנושא.

עמותת "בלבבי" ומתאם ההשתלות הראשי במרכז הרפואי הדסה היו שותפים לארגון הכנס ועמם רב המרכז הרפואי הדסה, הרב משה קליין.

פרופסור תמר פרץ, מנכ"לית הדסה, הציגה לנוכחים את הקשר שבין עולם הרפואה לעולם ההלכה, ואמרה כי הם יכולים להיעזר זה בזה במתן פתרון מצרפי לטובת הצרכים האובייקטיביים של המטופל ומשפחתו.

נושאים קשורים:  חדשות,  פוסקי הלכה,  רבנים,  יהדות,  הלכה,  פרופ' תמר פרץ,  מוות מוחי,  המרכז הרפואי "הדסה",  תרומת איברים,  מוות לבבי
תגובות