• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות: 9 ילדים לקו בזיהום מתמיסת הזנה תוך-ורידית

המשרד הזהיר רופאים והורים שלא להשתמש בתמיסת TPN של חברת "טבע"; החברה: "משתפים פעולה באופן מלא עם משרד הבריאות"

משרד הבריאות הזהיר אתמול (יום ד') רופאים והורים שלא להשתמש בתמיסת הזנת תוך-ורידית של חברת "טבע", לאחר שדווח כי תשעה ילדים שהשתמשו בה לקו בזיהום. המשרד המליץ להפסיק מיד את השימוש בתמיסה (TPN), ולשים לב לתופעות לוואי שונות, ביניהן חום.

המשרד עידכן, כי תשעה ילדים שלקו בזיהום, ככל הנראה בעקבות השימוש בתמיסה זו, טופלו באנטיביוטיקה ומצבם טוב. לפי הדיווח, הילדים, שסובלים ממחלות שונות במעי ובקיבה הגורמות לכך שייאלצו לקבל הזנה-תוך-ורידית, פיתחו זיהום של חיידק ממשפחת Pantoea.

כלי התקשורת דיווחו, כי שלושה מהילדים אושפזו במרכז הרפואי "שניידר", ושניים מהם כבר שוחררו לאחר קבלת הטיפול האנטיביוטי ושיפור במצבם. ילדים נוספים מאושפזים ב"רמב"ם", ב"כרמל" וב"קפלן". לפי הדיווחים, בישראל מטופלים כיום כ-300 ילדים בהזנה תוך-ורידית.

המשרד הודיע, כי החל בחקירת המקרה מול חברת "טבע", במטרה לבדוק את תהליכי הייצור. לפי הודעת המשרד, הוא בודק את מקור הזיהום, את סטריליות התמיסות השונות המוכנסות להכנה ואשר מסופקות על ידי מגוון יצרנים אחרים, את הצנרת, הציוד הנלווה, ההכנה וכן נבדקים שלבי היצור בכללותם. המשרד פנה למיקרוביולוגיים, לרופאים מומחים ולבתי החולים במטרה להנחות אותם להפסיק טיפול, להתייעץ על טיפול חלופי וכן כדי לאתר מקרים נוספים.

מחברת "טבע" נמסר: "חברת טבע מדיקל משתפת פעולה באופן מלא עם משרד הבריאות בבירור הנושא. מיד עם היוודע הפרטים החלה החברה בבדיקות מקיפות לאיתור מקור הבעיה והפסיקה את הייצור עד לקבלת תוצאות בדיקות אלה. החברה פתחה מוקד מידע למטופלים ולרופאיהם במספרים 054-8884466 או 054-8884474."

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  טבע,  TPN,  זיהום,  הזנה תוך-ורידית,  Pantoea
תגובות