חדשות

גם בית החולים "איכילוב" קיבל את תו התקן של הארגון הבינ"ל JCI

בשנתיים האחרונות עוברים בתי חולים בישראל בדיקות במטרה לקבל את תעודת ההסמכה של הארגון הבינלאומי לגבי איכות הטיפול הרפואי בהם

מנחת בית החולים איכילוב. (מקור: ויקיפדיה)

גם המרכז הרפואי "תל-אביב-איכילוב" עבר החודש את מבדק האקרדיטציה להשגת תעודת ההסמכה הבינלאומית לטיב ואיכות הטיפול, הניתנת על ידי ה-JCI, גוף אמריקאי המבצע בדיקות בקרה מסוג זה למתן תו-הסמכה במדינות רבות בעולם. משרד הבריאות בחר בו לביצוע התהליך בישראל.

בתי החולים הציבוריים בארץ החלו להצטייד בתעודת ההסמכה הזאת עוד ב-2011. הדבר מחייבם לעמוד במבדק מדוקדק לגבי 16 נושאים "המכסים" 1,300 מדדי איכות. איכילוב הודיע הבוקר (יום ה') כי עמד בהצלחה ב-1,280 מהם.

חמישה חברי הצוות הבודק התייחסו בין השאר לסטנדרטים הקליניים ולטיפול הרפואי, לבטיחות המטופל, לנהלי העבודה הרפואיים והסיעודיים, לרצף הטיפולי, לזכויות המטופל ומשפחתו;, לניהול התרופתי ולמניעת זיהומים. כמו כן, נבדקו סטנדרטים ניהוליים, סביבת המטופל, הכשרת הצוות הרפואי והסיעודי ופעילות אקדמית ומחקרית המבוצעים בביה"ח. נבחנו כל הרמות - מהצוות הניהולי הבכיר, דרך הסגל הרפואי והסיעודי ועד צוותי התפעול והמשק.

הסוקרים הביעו את שביעות רצונם מרמת המוכנות שהפגין ביה"ח. ראש הצוות מסרה: "בשש השנים האחרונות אני מבצעת שלוש בקרות בחודש בבתי-חולים ברחבי עולם. איכילוב יכול להיות גאה בתוצאות המבדק".

פרופסור גבי ברבש, מנהל המרכז הרפואי איכילוב-תל-אביב בירך את הצוות על ההישג: "ההצלחה במבדק האקרדיטציה היא תעודת כבוד לבית החולים ולמערכת הרפואה הציבורית בכלל. הצוות עשה עבודה מצוינת כדי לעמוד בדרישות התקן הבינלאומי וימשיך במחויבות להעניק רפואה איכותית, בטוחה ושירותית לכל הבאים בשערינו".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  בקרת איכות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות