• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

החל מבצע החיסון נגד נגיף הפוליו: כוח האדם בטיפות החלב יתוגבר

משרד הבריאות: המבצע יימשך חודשיים; יחוסנו 150,000 פעוטות וילדים בשלב הראשון ותישקל הרחבת המבצע לאזורים אחרים לפי הצורך

משרד הבריאות הודיע כי הוחלט לחסן כ-150,000 תינוקות וילדים - מגיל ארבעה חודשים ועד תשע שנים. החיסון יתבצע ב-66 יישובים באזור הדרום, בעזרת חיסון חי-מוחלש (טיפות לפה) נגד פוליו. חיסון זה יינתן רק בתנאי שבוצע חיסון קודם במסגרת התוכנית החיסונית השגרתית (לפחות במנה את של נגיף מומת – כלומר בזריקה). עוד נמסר כי מנת החיסון החי-המוחלש כוללת שני זנים של הנגיף; השלישי, שנחשב מסוכן יותר, הוצא ממנו. החיסון החדש הוגדר בטיחותי יותר מקודמו.

חיסון נגד פוליו במשרד הבריאות בבאר שבע, אתמול (צילום: פלאש 90)

חיסון נגד פוליו במשרד הבריאות בבאר שבע, אתמול (צילום: פלאש 90)

בנוסף, הזמין משרד הבריאות 300,000 חיסונים נוספים, למקרה שיוחלט להרחיב את המבצע ולחסן תושבים באזורים נוספים, צפונה מקו קריית-גת או את כל ילדי הארץ. החלטה בעניין הזה תתקבל בתוך שבוע. מבצע החיסונים יימשך כחודשיים. המטרה – להגיע לכך שרוב הילדים יחוסנו עוד לפני שתחל שנת הלימודים הקרובה.

טיפות חלב שבהן יבוצעו החיסונים יהיו פתוחות היום משעה 8:00 בבוקר ועד 20:00 בערב ובימי שישי מ-8:00 בבוקר ועד 12:00 בצהריים. לשם כך התחייב המשרד לתגבר את צוות האחיות. המשרד יבצע מדי יום הערכת מצב, כדי לבדוק את התקדמות המבצע. נשקלת גם אפשרות להעניק למחוסנים מנה שנייה של חיסון חי-מוחלש.

בתדרוך לתקשורת שנערך אתמול מסרה שרת הבריאות יעל גרמן, כי יעד המבצע הוא "למגר את הנגיף, לאחר שהוברר כי הוא ממשיך להתפשט". גרמן מסרה כי תסייר בטיפות חלב בדרום כדי לעמוד מקרוב על מבצע החיסונים. היא קראה להורים לחסן את הילדים.

ההחלטה על המבצע התקבלה בהתייעצות עם כל גורמי הרפואה בישראל בשיתוף מומחים מארגון הבריאות העולמי (WHO). מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, אמר בתדרוך כי למרות ששיעור החיסון בישראל גבוה, "ההחלטה לגבי מבצע החיסון היא המעשה הנכון לעשות בעת הזאת".

בשלב זה אזור החיסון כולל את השטח שבין קריית גת ועד מצפה רמון, אולם ללא נתיבות ואופקים. הנגיף מצוי באוכלוסיה היהודית והבדואית בדרום ועל פי הערכת המומחים כ-1,000 איש נושאים את הנגיף.  עד כה לא דווח ולו אך על מקרה אחד של חולה. עוד מסר פרופסור גמזו כי על סמך תוצאות הבדיקות בימים הקרובים יחליט משרדו אם לעצור את מבצע החיסונים בדרום "בקו קריית-גת" או להרחיבו וכיצד.

משרד הבריאות עידכן את פרטי מבצע החיסונים, כולל רשימת טיפות חלב ביישובים הרלוונטיים, באתר האינטרנט שלו:
http://www.health.gov.il/Subjects/vaccines/two_drops/Pages/default.aspx

המשרד גם פירסם קובץ שאלות ותשובות בנוגע לנגיף, לסיכונים ולאופי החיסון:
להורדת הקובץ המלא לחצו כאן

גם בית החולים "וולפסון" פירסם הבוקר מסמך שחיברו ד"ר דיאנה טשר, ד"ר מיכל שטיין ופרופ' אלי סומך מהיחידה למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים:
להורדת הקובץ המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  חיסונים,  פוליו,  טיפות חלב
תגובות