• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

פרס בינלאומי על פעילות הומניטרית הוענק לפרופסור בלה קאופמן

פרופ' קאופמן מנהלת את היחידה לסרטן השד ב"שיבא"; היא הראשונה מחוץ לארה"ב שזוכה בפרס האיגוד האמריקאי לאונקלוגיה קלינית

 פרופ' בלה קאופמן במעמד קבלת הפרס (צילום: שיבא)

פרופ' בלה קאופמן במעמד קבלת הפרס (צילום: שיבא)

פרופסור בלה קאופמן, סגנית ראש המערך האונקולוגי ומנהלת היחידה לסרטן השד במרכז הרפואי שיבא, התכבדה בפרס על פעילותה ההומניטארית בכנס השנתי של ASCO - האיגוד האמריקאי לאונקולוגיה קלינית.

זו הפעם הראשונה שפרס זה מוענק לרופא שאיננו אזרח ארה"ב. באיגוד חברים כ-50,000 רופאים ובכנס שנערך בשיקגו (מ-30 במאי עד 3 ביוני) השתתפו יותר מ-30,000 אונקולוגים, ביניהם 60 אורחים מישראל.

 "...הרגעים שמביאים לי הכי הרבה סיפוק בעבודתי כרופאה הם כאשר המטופלות לשעבר, שעברו טיפולי כימותרפיה קשים לפני מספר שנים, באות לבקר אותי ומביאות איתן את התינוקות שלהן..."

פרס ההוקרה על פעילות הומניטארית מוענק לרופא אונקולוג הפועל מעבר לתפקידו, מעניק שירות וטיפול יוצאי דופן לקבוצות מטופלים חלשות ומוביל פעילות הומניטארית התנדבותית. פרופ' קאופמן זכתה בפרס היוקרתי על פועלה בהענקת טיפול לקבוצות מטופלים הנמצאים בקשיים, בהתנדבות. פרופ' קאופמן הסבירה: "הדבר מוסיף תחושה של שליחות לשגרה היומית השוחקת".

מחקרה של פרופסור קאופמן מתמקד במוטציות הקשורות לגן BRCA1/2 והיא גם עוסקת בניסוי תרופות חדשות לסרטן השד.

המרכז הרפואי שיבא מפתח כיום שיתוף פעולה מקצועי הדוק עם מרכזים רפואיים נוספים בארץ לבניית מדיניות אחידה של אבחון וטיפול בנשים נשאיות של המוטציות בגן BRCA1/2, על מנת להבטיח טיפול איכותי לכלל המטופלות במדינה.הנושא עלה לכותרות באחרונה בעקבות החלטתה של השחקנית אנג'לינה ג'ולי לעבור כריתת שדיים מניעתית, לאחר שנמצאה כנשאית של המוטציה.

במסגרת הפעילות ההומניטארית-התנדבותית, שוקדת פרופסור קאופמן על קידום שוויון בטיפול ומגיעה לאוכלוסיות במצוקה, בכלל זה בכפרים פלסטינים בגדה המערבית. בשנים האחרונות, עם גידול אוכלוסיית הפליטים בישראל, עלה מספרם של חולי הסרטן שנכנסו לישראל. לדברי פרופ' קאופמן, "המצב בקבוצת אוכלוסייה זאת מאוד מורכב. אין ברשות הפליטים ביטוחי בריאות וגם אין להם אפשרות לחזור לבתיהם בארצות המוצא שלהם. אני מעניקה להם טיפול מסור ומנסה לעזור ככל יכולתי".

ועוד אמרה: "הרגעים שמביאים לי הכי הרבה סיפוק בעבודתי כרופאה הם כאשר המטופלות לשעבר, שעברו טיפולי כימותרפיה קשים לפני מספר שנים, באות לבקר אותי ומביאות איתן את התינוקות שלהן. האושר של הנשים הללו, שחזרו לחיים נורמאליים, ממלא אותי בכוחות חדשים ומצדיק את המאמצים שהשקעתי בשנים הרבות בעבודתי".

נושאים קשורים:  חדשות,  האיגוד האמריקאי לאונקולוגיה קלינית,  המרכז הרפואי "שיבא",  BRCA 1-2,  פרופ' בלה קאופמן
תגובות
דר׳ מינה גורביץ
16.06.2013, 22:36

לפרופ׳ בלה קאופמן,
בעוד שבעולם כולו את זכית להערכה כה רבה על פועלך, האם בארץ חבריך למקצוע פירגנו לך?
בכל המקרה כל הכבוד לך!!!! הבאת כבוד לנו הרופאים בארץ, גאים בך...
דר׳ מינה גורביץ

דר' רבקה אילון
17.06.2013, 16:36

כל הכבוד! הלוואי ופועלך יהווה דוגמא לאונקולוגים בפרט ולרופאים בכלל. וכן, בהמשך לדברי דר' גורביץ, אנחנו צריכים ללמוד לפרגן, זו תכונה נרכשת ובונה.
בהערכה רבה,
דר' רבקה אילון

רופאה
17.06.2013, 16:47

כבוד! יישר כח !

דוקטור
23.06.2013, 18:26

מביך ביותר!!