• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

יוזמה חדשה: רשתות בתי קפה ומסעדות יחויבו לציין ערך קלורי ליד כל מנה

משרד הבריאות הגיש לוועדת הבריאות של הכנסת תקנות בעניין, שצפויות להיכנס לתוקף במהלך השנה הקרובה; הערכה: המהלך ייתקל בהתנגדות תעשיית ההסעדה

מסעדה בתל אביב (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות הגיש ביום חמישי שעבר לאישור ועדת הבריאות של הכנסת קובץ תקנות שיחייב רשתות של בתי אוכל, מסעדות ובתי קפה שיש להם לפחות חמישה סניפים, לפרסם את הערך הקלורי של המנות הנמכרות במקום.

הכוונה היא להפעיל את התקנות כחובה במהלך שנת 2017. עם אישור התקנות יינתן לרשתות פרק זמן של כחצי שנה להתארגנות ליישומן. משרד הבריאות דורש שחישוב הערך הקלורי ייעשה רק בידי תזונאי מוסמך או דיאטן המחזיק בידע הנדרש לשם כך. על פי הערכות, המהלך צפוי להיתקל בביקורת ובהתנגדות מצד הגורמים העוסקים בהסעדה.

שר הבריאות ליצמן: "חקיקה זו, היא חלק מהתכנית הלאומית לקידום אורח חיים פעיל ובריא שבהובלת משרד הבריאות"

על-פי התקנות, בכל תפריט יוצג הערך הקלורי של כל מנה, ליד המחיר. נקבע, שהסימון יופיע בגופן ברור ובולט לעין - "לכל הפחות בגודל שם הפריט שבתפריט". הערך הקלורי שיפורסם יחושב לפי 100 גרם מזון מוצק או 100 מיליליטר נוזליים.

האתר "כלכליסט" דיווח, כי המהלך הרגולטורי קל יחסית לביצוע כיוון שאיננו דורש פירוט של רכיבי המנה אלא רק ערך קלורי כולל.  לדברי האתר, כמה רשתות כבר החלו לסמן את הערך הקלורי בפריטים שלהן ביוזמתן. התקנות דורשות להחיל סימון קלורי גם על פריטים שנמצאים בתאי המכונות לממכר פריטי מזון ומשקאות.

עם הגשת הבקשה לאישור התקנות כתב שר הבריאות יעקב ליצמן ליו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף: "הצגת הערך הקלורי של מנות לאכילה ושתייה הנמכרות בשירותי ההסעדה יכולה לסייע לאנשים לבחור באופן נבון יותר את המזון שיצרכו ובכך לסייע בהפחתת שיעורי השמנת היתר והתחלואה הנלווית לה בישראל. חקיקה זו, היא חלק מהתכנית הלאומית לקידום אורח חיים פעיל ובריא שבהובלת משרד הבריאות ובשיתוף פעולה עם משרדי התרבות, הספורט ומשרד החינוך".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  מזון,  ערך קלורי,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות