חדשות

ליצמן: "אתן לרופאים בכירים שיעברו לצפון שכר גבוה פי שניים משכרם היום"

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר את הדברים בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת שעסק בפריפריה; ליצמן גם הודיע כי "בתקופה הקרובה לא יעביר המשרד תקציבי פיתוח לבתי חולים באזור המרכז - נעדיף את הפריפריה"; ליצמן דיווח על הסכם עם האוצר להוספת 200 מיטות אשפוז בצפון

סגן שר הבריאות ליצמן. צילום: פלאש 90

"אני מתכוון לתת לרופאים בכירים שיגיעו לעבוד בצפון הארץ שכר גבוה פי 2 מזה שהם מקבלים כיום"; כך הודיע השבוע שר הבריאות יעקב ליצמן בדיון שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת, והוסיף: "יש הסכם עם האוצר להוסיף מדי שנה 200 מיטות לבתי החולים בצפון".

ליצמן אמר את הדברים בדיון שהוקדש למצוקת בתי החולים הממשלתיים בגליל. השר אמר עוד, כי "בתקופה הקרובה לא יעביר המשרד תקציבי פיתוח לבתי חולים באזור המרכז – נעדיף את הפריפריה".

ליצמן שב והאשים בדיון את משרד הביטחון "על שאיננו מעביר את הכסף הדורש עבור הטיפול בפליטים הסורים, למרות שהתחייב לכך. המצב הזה מרחיב את גירעון בתי החולים בצפון".

הוא הודיע כי היום (ה') יקיים פגישה דחופה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה בנושא. "אם לא יוסדר התשלום, גם רטרואקטיבית, אאסור על בתי החולים בצפון לקבל מעתה את הפליטים לטיפול. לא יהיו יפים על חשבוני", אמר שר הבריאות בכעס.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר בדיון: "אנשים מתים לפני הזמן בגלל מערכת הבריאות. עם כל ההערכה לשרי הבריאות והאוצר, צריך להמשיך וללחוץ כדי שיוגדל תקציב הבריאות, בעיקר עבור הפריפריה. מסירותם של של רופאי הצפון למטופליהם, כפי שנוכחנו, מדהימה. אין מה להשוות את החמלה והרגישות שלהם ללא מעט רופאים במרכז הארץ".

בריאות הנפש באשדוד

בדיון נפרד שהתקיים בוועדת הבריאות השבוע עסקו הנוכחים ברפורמה בבריאות הנפש, ובהשלכותיה על הטיפול בפריפריה. ח"כ אלאלוף אמר לנוכחים, כי "שר הבריאות ומנכ"ל משרדו התחייבו בפני הוועדה ששום מרפאה לא תיסגר במסגרת הרפורמה בבריאות הנפש ואנחנו מצפים להודיע לנו מראש על כל חריגה מהתחייבות זאת".

הדברים נאמרו נוכח תלונה שקיבלה הוועדה מקופות החולים, על כך שמשרד הבריאות לא תיאם עמן את סגירתה הזמנית של מרפאת בריאות הנפש באשדוד.  "מתן מענה טוב יותר למטופלים ברדיוס קרוב (לאזור מגוריהם) מקובל עלי", אמר ח"כ אלאלוף. הוא מסר כי ועדת המשנה למעקב אחר הרפורמה בבריאות הנפש תתכנס בתוך חודש לדיון המשך על מהלכי משרד הבריאות בנושא הזה שנעשו באשדוד, "ותוודא שניתן טיפול הולם לכלל הפונים".

ח"כ אילן גילאון, תושב אשדוד, סיפר בדיון: "בעיר יש כמעט 250 אלף תושבים. סגירת מרפאת בריאות נפש המרכזית יצרה מצוקה בלתי נסבלת. אנשים יעלו שם על בריקדות. אני מבקש לוודא שכל הילדים מקבלים כרגע טיפול הולם וימשיכו לקבל טיפול, לפחות באותה הרמה גם בהמשך".

מנהל בית החולים באר יעקב, ד"ר חיליק לבקוביץ, אמר בדיון כי המרפאה לא נסגרה באופן תמידי. "אנחנו בעיצומם של תהליכי התאמה לדרישות הרפורמה. בנוסף, נפתחו 4 מרפאות חדשות של כל קופות החולים באזור, כולן לילדים ולנוער בלבד".

מנהל השירות האמבולטורי באגף בריאות הנפש במשרד הבריאות, דני בודובסקי הודיע בדיון: "לכל ילד יינתן מענה, בין אם במרפאה הקיימת ובין אם במרפאות של קופות החולים. נלחץ על קופות החולים להיערך בהתאם". בתגובה לכך אמר הפסיכולוג יחיאל אסולין: "אין תורים זמינים במרפאות החדשות שנפתחו. ההתחייבות הייתה שרק יוסיפו שירותים - לא יצמצמו את הקיים".

רכזת תחום בריאות הנפש בארגון "בזכות", ד"ר עידית סרגוסטי, סיפרה בדיון כי "מהלכי משרד הבריאות לא תואמו עם קופות החולים. 1,700 ילדים זקוקים מדי שנה לטיפול נפשי רק באשדוד - ולקופות אין מענה הולם". ראש מערך בריאות הנפש בשירותי בריאות כללית, ד"ר יוסף בר-אל, הוסיף: "עלינו להיערך לפי 2 מטופלים, מבחינת כוח אדם ותשתיות - לא ידענו על כך". יו"ר חטיבת פסיכולוגיה קלינית בהסתדרות הפסיכולוגים, ד"ר עמוס ספיבק, גילה בדיון כי "נאסר על הפסיכולוגים לומר למטופליהם במרפאה שהיא עומדת להיסגר".

נושאים קשורים:  חדשות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  משרד הבריאות,  פריפריה,  שכר,  תקציב מערכת הבריאות,  הרפורמה בבריאות הנפש,  אסותא אשדוד
תגובות
אנונימי/ת
16.02.2017, 20:21

אז, לפי המרחק, למי שיעבור לניו יורק, פי 100? יאללאאאאא....

אנונימי/ת
16.02.2017, 23:19

אני רופא בכיר בבית חולים ממשלתי שבבעלות משרד הבריאות.
שכר השעה שלי ברוטו שממנו נגזרות כל הזכויות כולל הפנסיה הוא: 55.41 ש״ח.
כפול יוצא: 110.82 ש״ח ברוטו.
תן לרופאים שאתה מעסיק שכר ותנאים של משגיח כשרות מתחיל ותראה איך הם רצים לפריפריה...

17.02.2017, 09:25

ההבטחה של משרד האוצר להוסיף כל שנה 200 מיטות, אולי כוללת את שלד המיטה עצמה אולם לא את הצוות והשאר, היה מצחיק אם זה לא היה שלנו.

17.02.2017, 15:08

ומה עם הבכירים שעם כל העוול נשארו בצפון ולא עזבו? אנחנו נאלצים לעבוד עבודה נוספת בהיקף גדול בכדי להתקרב עם ההשתכרות של הבכירים במרכז.

07.11.2017, 19:51

לא הבנתי: כל פעם אלו אותן 200 מיטות?